w , , , , , , , , ,

Od 24 listopada nie będzie można już normalnie kupić diesla, benzyny i LPG

od-24-listopada-nie-bedzie-mozna-juz-normalnie-kupic-diesla,-benzyny-i-lpg

W listopadzie wielu kierowców odczuje po kieszeniach zrywanie więzi Unii Europejskiej z Rosyjską ropą. Zbyt 3 dni na wielu stacjach nie będzie możliwości zakupu jakże jak dotąd diesla, benzyny i LPG. Niestety w wyniku niedawnych wydarzeń z awarią ropociągu „Przyjaźń”, nastąpi przeszkoda dostaw. Kierowcy będą musieli objeżdżać tankować po największej części na określone stacje.

Braki paliw to wówczas rozpoczęcie

Unijny zakaz importu rosyjskiej ropy wchodzi w życie poprzednio w krótkim czasie, bo 5 grudnia 2022 r. Wyjątek zrobiono tylko gwoli krajów, które m.in. przez odrzut dostępu construct morza są trwale uzależnione od momentu Rosji. To szczególnie Węgry, Republika Czeska i Słowacja. Z tego względu zezwolono, tak aby po 5 grudnia południową odnogą ropociągu „Przyjaźń”, nadal dotychczasowy realizowane dostawy ropy z Rosji.

Jednak w zeszły wtorek w wyniku ataku rakietowego Rosji, uszkodzono stację transformatorową na granicy białorusko-ukraińskiej. Przez jej awarię wysiadło zasilanie przepompowni ropociągu „Przyjaźń”. Choć nastąpiło poprzednio wznowienie dostaw, to z wielce małym ciśnieniem. To z kolei sprawia, że dostawy są trwale ograniczone.

Skrajność dostaw diesla, benzyny i LPG

Teraz tę sytuację trwale odczują kierowcy na Węgrzech, gdzie koncern MOL od momentu 24 listopada zaprzestanie dostaw paliw construct niezależnych stacji. Venture dotyczy okay. 250 obiektów, czyli jednej piątej stacji paliw na Węgrzech. Listy otwarty w tej sprawie napisał poprzednio Sojusz Niezależnych Stacji Benzynowych (FBSZ). Apeluje on construct MOL oraz przedstawienie premierowe Viktora Orbana o wsparcie.

Koncern MOL tłumaczy, że przeszkoda dostaw ropociągiem „Przyjaźń” utrudnia rafinację benzyny i diesla. Oraz główna rafineria MOL-a na Dunaju jest w trakcie konserwacji, czyli nie działa z pełną mocą. Przeszkoda mocy produkcyjnych wpływa na zmniejszenie wolumenów wszystkich produktów koncernu. W obecnej sytuacji MOL zamierza priorytetowo zaopatrywać paliwo tylko na kontrolowane przez siebie stacje.

Warto zaznaczyć, że Węgrzy wciąż mogą tankować najtaniej w Europie, z powodu rządowemu limitowi. Z przyczyny niemu auta na węgierskich tablicach rejestracyjnych płacą zbytnio benzynę i silnik wysokoprężny maksymalnie 480 forintów zbytnio litr (okay. 5,51 zł/l).

Rafineria PCK, która przerabia obecnie rocznie 10-12 mln ton ropy naftowej na benzynę, oliwa napędzający, parafinę, oliwa opałowy i bitum, będzie miała od momentu 1 stycznie tylko wejście construct dostaw ropy przez rurociąg PCK Rostock-Schwedt, którym można tłoczyć od momentu 5 construct 6,8 mln ton ropy naftowej rocznie. Rząd niemiecki stara się o zorganizowanie dodatkowych dostaw ropy z Kazachstanu i przez Gdańsk, w tej chwili bez skutków.

Prawdopodobne jest, że space Niemiec wschodnich w tym także Berlin będzie potrzebował dodatkowych ilości benzyny i innych olejów napędowych, które będą musiały egzystować dostarczane zza tego terenu.

Legagraf

Inne kraje Unii Europejskiej czeka pokrewny field

Republika Federalna Niemiec poprzednio wiedzą i poprzednio alarmują o tym co ich czeka w kolejnych miesiącach. Paliwa nie zabraknie jednak tylko w ową stronę, jakkolwiek także w innych krajach Europy. Eksperci obliczyli, że największy kryzys Stary Ląd może wyczekiwać w marcu i tego okresu powinno się się w największym stopniu obawiać. Popyt na pewno zostanie z ograniczoną odpowiedzialnością wysokimi cenami, jakkolwiek to też nie jest rozwiązanie, które jest ratowaniem sytuacji.

Jaka będzie sytuacja w Polsce pokażą najbliższe tygodnie. Polski rząd działa wielce aktywnie w kwestii tego, tak aby zagwarantować płynność dostaw i nie mieć tego typu problemów. W jaki sposób skuteczne będzie to funkcja przekonamy się w najbliższym czasie.

Sasin: będziemy musieli przywrócić VAT m.in. na paliwa i nawozy

Wicepremier w niedzielę 20 listopada 2022 r. w Programie Pierwszym Polskiego Radia odniósł się m.in. construct kwestii funkcjonowania tzw. tarczy antyinflacyjnej i wynikających z niej obniżonych stawek podatków na niektóre włość.

Sasin przyznał, że ze względu na decyzję Komisji Europejskiej, która zakwestionowała niektóre działania w związku z tarczą, polski rząd będzie musiał przywrócić wyższe stawki VAT na energię elektryczną czyli paliwa. „Będziemy musieli niestety ten VAT przywrócić, nie tylko w tym zakresie (energii elektrycznej – PAP), jakkolwiek w obszarze pozostałych surowców energetycznych, również nawozów” – powiedział.

Minister podkreślił, że polski rząd otrzymał informację od momentu Komisji, że zmniejszenie stawek VAT „jest niezgodne z prawem europejskim i musimy ten VAT przywrócić i akcyzę w przypadku choćby rynku paliwowego, gdzie ona funkcjonuje”.

„Jedynym odstępstwem, które udało się nam uzyskać – w tej okolicy walczyliśmy construct samego końca jest – opcja utrzymania zerowego VAT-u na żywność. To, że żywność będzie tańsza, to jest zaszczyt również naszego rządu, który taką odważną decyzję podjął, zaś potem wywalczył w Komisji Europejskiej zgodę na to. Przeciwnie zaś w przypadku surowców energetycznych i również energii elektrycznej takiej zgody uzyskać się nie udało” – dodał.

Przeczytaj całość tutaj: Od 24 listopada nie będzie można już normalnie kupić diesla, benzyny i LPG

Co myślisz?

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

nadciaga-kilkunastoprocentowy-wzrost-skladki-zus

Nadciąga kilkunastoprocentowy wzrost składki ZUS

co-dalej-z-programem-500-plus?-sabon-zabral-glos

Co dalej z programem 500 PLUS? Saboń zabrał głos