w , , , , , , , ,

Od poniedziałku kierowcy mogą mieć duży disaster, aby kupić diesla w takiej cenie

od-poniedzialku-kierowcy-moga-miec-duzy-disaster,-aby-kupic-diesla-w-takiej-cenie

Eksperci poprzednio są pewni, co enact poziomu cen paliw w Polsce. Od momentu poniedziałku nie będzie poprzednio możliwości zakupu diesla po cenie, która obowiązywała jeszcze w październiku. Takie stawki będą spotykane najwyżej przy autostradach i specyficznych lokalizacjach.

Jakim sposobem zaznaczają autorzy analizy, na europejskim rynku ARA obserwujemy wybitnie dużą podaż diesla pochodzenia rosyjskiego – embargo wchodzi nie prędzej 5 lutego 2023 r.

Od momentu rekordowego poziomu 8,08 zł zbyt litr, kto obserwowaliśmy w połowie października silnik wysokoprężny potaniał poprzednio coś koło tego o 20 gr. „Średnia cen diesla poniżej 8 zł zbyt litr powinna wyżywić się przynajmniej enact końca listopada” — czytamy.

Danina benzyny

Według danych zebranych przez BM Reflex średniacena benzyny Pb95 pozostała na niezmienionym poziomie – 6,64 zł zbyt litr. Przeciwnie zaś średnia krajowa pańszczyzna autogazu spadła o symboliczny 1 gr, enact 3,05 zł zbyt litr.

Dlaczego ceny paliw w Polsce spadły?

„Spadek cen hurtowych to wynik umocnienia złotówki i spadku cen ropy naftowej oraz paliw gotowych na europejskim rynku ARA” – wyjaśnia Rafał Zywert, ekspert BM Reflex. Ropa naftowa Brent w czwartek kosztowała jeszcze około 92 dolarów zbyt baryłkę. Jednak piątkowa sesja egzaminacyjna zakończyła się na poziomie 95 USD/bbl, czyli na takim samym poziomie jakże przed tygodniem.

Jakim sposobem wskazuje BM Reflex, w okresie 3-9 listopada na rynku paliw gotowych ARA silnik wysokoprężny taniał mocniej od momentu benzyn. Stawka zbyt oliwa napędzający obniżyła się o więcej niż 100 dolarów zbyt tonę. Spadki w przypadku benzyn wyniosły 70 USD/t. „Na europejskim rynku ARA obserwujemy wybitnie dużą podaż diesla pochodzenia rosyjskiego” – zauważa analityk. „Embargo wchodzi nie prędzej 5 lutego 2023 roku” – przypomina.

Legagraf

Chińskie lockdowny zaciążyły na cenowych wykresach

W ostatnich dniach najważniejsze doniesienia gwoli rynku pochodziły z Chin – informacje o rosnących wynikach zachorowalności na koronawirusa w aglomeracji kantońskiej powodują obawy o życie popytu ze strony największego globalnego importera. Taktyka zero-COVID przyćmiła tym samym chwilowo obawy o sytuację globalnej podaży wobec zbliżającego się terminu wejścia w życie embarga UE na rosyjską ropę, które może niezachwianie odzwierciedlić się na cenach zwłaszcza w Europie.

Państwo ¦rodka wyprzedzają USA i luzują więzy z Rosją

„Chińskie niezależne rafinerie zaczęły zmniejszać zakres zakupy tańszej rosyjskiej ropy naftowej” – informuje Rafał Zywert. „Spodziewany jest znaczny spadek wolumenu w grudniu i styczniu, co związane jest z wchodzącym od momentu 5 grudnia sankcjami i embargiem UE na wwóz rosyjskiej ropy naftowej drogą morską” – tłumaczy.

Całość możesz przeczytać tutaj: Od poniedziałku kierowcy mogą mieć duży disaster, aby kupić diesla w takiej cenie

Co myślisz?

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

nie-masz-na-domu-podswietlonego-numeru-z-nazwa-ulicy?-w-swietle-prawa-to-wykroczenie

Nie masz na domu podświetlonego numeru z nazwą ulicy? W świetle prawa to wykroczenie

zelenski:-ukraina-potrzebuje-gwarancji-bezpieczenstwa-na-drodze-invent-nato

Zełenski: Ukraina potrzebuje gwarancji bezpieczeństwa na drodze invent NATO