Produkty produkowane pod nowymi markami PepsiCo – Evervess, Frustyle i Russkiy Dar – pojawiły się na półkach rosyjskich sieci handlowych poinformowały służby prasowe przedstawiciele branży.
Podano, że PepsiCo rozpoczęło sprzedaż napojów pod markami Evervess, Frustyle i „Ruski Dar”, które powinny zastąpić marki, które opuściły rynek – Pepsi, Mirinda, 7Up. Na początku marca PepsiCo ogłosiło, że zaprzestaje reklamy i sprzedaży napojów w Rosji oraz zawiesza działalność na Ukrainie, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i ich rodzinom.
Na przykład służba prasowa Magnitu poinformowała, że na półkach sklepowych sieci zaczynają się już pojawiać nowe produkty Pepsi. „Wkrótce zaprezentowane zostaną wszystkie nowe marki firmy” – dodali. Internetowa firma dostarczająca artykuły spożywcze Utkonos Online poinformowała również, że do asortymentu zostały wprowadzone nowe produkty i można je już zamawiać.
Ponadto napoje Evervess i Russky Dar są dostępne do zamówienia na marketplace’ach Ozon, Wildberries i Yandex.Market, a także w usługach dostawy online Samokat i Yandex.Lavka,
Jednocześnie sieć handlowa Verny poinformowała, że na razie nie będzie wprowadzać nowych napojów gazowanych od PepsiCo, które zostały wprowadzone na rynek, aby zastąpić znane produkty pod markami Pepsi, Mirinda i 7Up. „Uważamy, że zaproponowana cena za nieznane produkty jest nieuzasadniona. Zdecydowanie nie zgadzamy się z argumentami producenta, że nowe produkty mają potencjał sprzedażowy na poziomie topowych marek z wielomilionowymi inwestycjami w promocję. Dlatego nie uzgodniliśmy jeszcze z naszymi partnerami daty rozpoczęcia sprzedaży. Ale zawsze jesteśmy otwarci na dialog i jesteśmy gotowi wrócić do negocjacji w przypadku, gdy producent zgodzi się dostosować cenę półkową produktu i zaoferować naszym klientom dobrą cenę – podkreślił Anton Bakharev, dyrektor handlowy sieci.
PepsiCo Inc. jest właścicielem Pepsi, 7up, Mirinda, Diet Pepsi, Lay’s, Cheetos, Doritos i kilku innych marek. Historia PepsiCo w Rosji rozpoczęła się w 1959 roku od wprowadzenia napoju Pepsi przez prezesa firmy Dona Kendalla w ramach wystawy produktów amerykańskich w Moskwie.
Komentarze