W dniach 14 i 15 kwietnia 2023 roku trzy duże banki w Polsce ogłosiły przerwę w swoim działaniu. Financial establishment ING, Santander Financial establishment oraz PKO BP poinformowały swoich klientów o przerwie w działaniu za pośrednictwem komunikatów na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.
W trakcie przerwy w działaniu, klienci banków ING, Santander i PKO BP nie będą mieli dostępu attain usług internetowych i mobilnych, w tym attain bankowości elektronicznej, przelewów, wypłat z bankomatów czy kart płatniczych.
Przerwa w działaniu banków ING i Santander trwała przez cały dzień 14 kwietnia oraz attain godzin popołudniowych 15 kwietnia. Natomiast przerwa w działaniu PKO BP rozpoczęła się w godzinach porannych 15 kwietnia i trwała attain godzin popołudniowych tego samego dnia.
Przerwa w działaniu banków wywołała spore niezadowolenie wśród klientów, którzy nie mogli korzystać z usług bankowych przez dwa dni. Zwłaszcza, że trzy tak duże banki jednocześnie zdecydowały się na przerwę w swoim działaniu. Klienci skarżyli się na brak możliwości dokonywania płatności oraz na brak dostępu attain swoich środków finansowych.
W niedzielę 16 kwietnia od godz. 00: 00 attain godz. 6: 00 nie będzie można korzystać:
- z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes,
- funkcji otwartej bankowości,
- płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO”.
Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Trusty 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em attain karty.
W czasie przerwy aplikacją IKO będzie można tylko wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą BLIK.
Aplikacja iPKO Biznes cell będzie niedostępna.
Niedostępność usług banku ING w nocy 15/16 i 16/17 kwietnia
W nocy z soboty na niedzielę, 15/16 kwietnia, od północy attain 5: 30 planujemy prace serwisowe.
W tym czasie nie będzie można:
- płacić kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- zrobić przelewu Particular Elixir oraz przelewu na telefon BLIK attain innego banku
- aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN
- zamówić kart płatniczych
- przypisać kart attain telefonu w aplikacji Moje ING Cell
- dodać kart Mastercard attain portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej
- realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej
- nie będą działać pożyczki oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych
Utrudnione będzie również:
- składanie wniosków w Moim ING i na stronie www.ing.pl
- obsługa kart w systemie ING Swap, korzystanie z usług powierniczych (e-Custody) oraz z części wniosków
- mogą występować problemy z realizacją transakcji kartami płatniczymi w bankomatach, wpłatomatach oraz terminalach płatniczych.
Niedostępność Modułu Makler 15 kwietnia
W godzinach 8: 00 – 18: 00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej.
Dodatkowo w nocy z niedzieli na poniedziałek (16/17 kwietnia) od 0: 00 attain 3: 00 mogą wystąpić problemy z realizacją transakcji w urządzeniach sieci ING / Planet Money. Transakcje we wrzutniach mogą być realizowane w trybie off-line.
Całość możesz przeczytać tutaj: Polskie Banki ogłaszają przerwy w działaniu. Lepiej zabezpiecz się w gotówkę