Analiza Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego ujawnia ciekawe tendencje dotyczące kradzieży samochodów w 2023 r. Wartościowe dane wskazują na spadek liczby incydentów, a także ukazują, które modele i marki samochodów padają najczęściej łupem złodziei.

Spadek Liczby Kradzieży Samochodów w 2023 r.

Według danych zgromadzonych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego i przedstawionych przez Bankier.pl, w 2023 r. odnotowano 5646 przypadków kradzieży samochodów. Choć to nadal zauważalna liczba, to jednak spadek o 8,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto zauważyć, że w 2022 r. liczba kradzieży wyniosła ponad 500 przypadków mniej. Porównując do 2021 r., gdzie odnotowano 4196 kradzieży, rok 2023 prezentuje wzrost o 20,5%.

Modele Aut Kradzionych Najczęściej w 2023 r.

Najczęściej kradzionym modelem samochodu w 2023 r. był zaskakująco Toyota Corolla, co potwierdza długoletni trend. Liczba kradzieży tego modelu wyniosła 247, co stanowi wzrost o 29,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Kolejne pozycje na liście zajęły także samochody japońskie, takie jak Toyota Rav4, Hyundai Tucson, Toyota C-HR, a także koreańska Kia Sportage, co wskazuje na popularność SUV-ów.

Preferencje Marki Samochodów wśród Złodziei

Pod względem preferencji marek samochodów wśród złodziei, Toyota utrzymuje swoją dominującą pozycję. Jednak na drugim i trzecim miejscu plasują się samochody niemieckie – kolejno Audi i Volkswagen, co stanowi ciekawą zmianę na tle poprzednich lat.

Wiek Samochodów a Kradzieże

Interesujący fakt to również związek między wiekiem samochodów a kradzieżami. Wbrew powszechnej opinii, to nie najnowsze modele są najczęściej kradzione. Zamiast tego, złodzieje preferują samochody z lat 2019 i 2018. To zjawisko może wynikać zarówno z rekordowej liczby sprzedanych wówczas pojazdów, jak i sugerować, że rozwój technologii nie zawsze idzie w parze ze skutecznością systemów antywłamaniowych.

Podsumowanie Wyników Zbadań: Kradzieże Samochodów w 2023 r.

Zbliżają się nowe spojrzenie na trendy w kradzieżach samochodów w roku 2023, ukazujące ewolucję tego zjawiska w porównaniu z przeszłością. Dzięki analizie danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego prezentujemy kluczowe informacje dotyczące liczby kradzieży, najczęściej padających modeli oraz zmian w preferencjach złodziei.

Spadek Liczby Kradzieży: Perspektywa Roku 2023

Raport Bankier.pl oparty na analizie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego ujawnia, że w 2023 roku zanotowano spadek liczby kradzieży samochodów o 8,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo że 5646 przypadków nadal pozostaje istotną liczbą, ta tendencja wskazuje na systematyczny spadek incydentów kradzieży pojazdów.

Toyota Corolla – Najpopularniejszy Cel Złodziei w 2023 r.

Największe zaskoczenie to utrzymanie przez Toyotę Corollę pozycji lidera wśród samochodów najczęściej kradzionych w 2023 r. Model ten był przedmiotem 247 kradzieży, co stanowi wzrost o 29,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Kolejne pozycje na liście zajęły japońskie i koreańskie SUV-y, potwierdzając popularność tego segmentu pojazdów.

Dominacja Marek w Preferencjach Złodziei

Pod względem marek samochodów, Toyota nadal utrzymuje swoją dominującą pozycję. Jednak obserwujemy zmianę na podium, gdzie drugie i trzecie miejsce zajmują samochody niemieckie, Audi i Volkswagen. To istotna różnica w porównaniu z wcześniejszymi latami.

Wiek Pojazdów a Skłonność do Kradzieży

Analiza wieku pojazdów a kradzieży ujawnia ciekawą tendencję. Złodzieje częściej wybierają samochody z lat 2019 i 2018 niż najnowsze modele. To zjawisko może być wynikiem dużej liczby sprzedanych pojazdów w tamtym okresie, a także sugerować, że rozwój technologii antywłamaniowej nie zawsze skutkuje spadkiem kradzieży.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Kamil Dąbrowski to doświadczony badacz Open Source Intelligence (OSINT) z bogatym doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Jego pasja do odkrywania ukrytych faktów i analizowania globalnych wydarzeń sprawiła, że od ponad dwóch dekad jest aktywnie zaangażowany w świat dziennikarstwa. Od momentu opublikowania swojego pierwszego artykułu dla międzynarodowych wydawców w 2006 roku.

Exit mobile version