Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.plNews na dziś.pl
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.plNews na dziś.pl
Home - Aktualności z kraju

Play podnosi ceny w UPC. Ile teraz będzie kosztować Internet i telefon?

Damian Pośpiech2025-04-26
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
Play
Play

W ostatnich dniach klienci UPC Polska zaczęli otrzymywać listy i wiadomości e-mailowe od Play, informujące o nadchodzących podwyżkach cen usług. Wzrost stawek wywołał falę niepokoju i skłonił użytkowników do dokładnego analizowania swoich umów. Choć operator ma prawo do zmian, sytuacja nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać.

O ile wzrosną rachunki w UPC?

Zgodnie z przesyłanymi informacjami, Play może zwiększyć miesięczny abonament maksymalnie o 10 złotych. Co istotne, taka zmiana może nastąpić tylko raz w roku kalendarzowym.

Jak wyjaśnia operator, „kwotę podwyżki abonamentu wyliczono zgodnie z łączącą strony umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych”. Na tej podstawie Play wskazuje, że jest uprawniony do zmiany cen, zarówno w okresie zobowiązania, jak i po jego zakończeniu, jeżeli wzrosną koszty działalności, np. z powodu wyższych obciążeń publicznoprawnych lub kosztów usług i produktów niezbędnych do świadczenia usług.

Najważniejsze zasady podwyżek według Play:

  • Możliwość zmiany cen tylko raz w roku.
  • Podwyżka nie może przekroczyć 10 złotych miesięcznie.
  • Wzrost ceny musi wynikać z określonych przyczyn wskazanych w umowie lub regulaminie.

Czy Play ma prawo podnosić ceny wszystkim klientom?

Z analizy treści umów wynika, że w większości nowych kontraktów (zawieranych w ostatnich latach) znajdują się zapisy umożliwiające jednostronne podnoszenie cen w określonych warunkach. Oznacza to, że w przypadku klientów, którzy podpisali umowę stosunkowo niedawno, Play działa zgodnie z prawem.

Inna sytuacja dotyczy klientów posiadających stare umowy. Na forach internetowych i grupach dyskusyjnych pojawia się coraz więcej głosów wskazujących, że wcześniejsze dokumenty mogą nie zawierać klauzul dotyczących podwyżek. Część użytkowników zapowiada skierowanie skarg do Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), co może skutkować wszczęciem postępowania wyjaśniającego.

Co budzi wątpliwości:

  • Stare umowy mogą nie przewidywać możliwości jednostronnych podwyżek.
  • Brak jasnych zapisów w dokumentach może stanowić podstawę do kwestionowania podwyżki.
  • Klienci coraz częściej zamawiają kopie swoich umów i regulaminów z dnia zawarcia, aby sprawdzić swoje prawa.

Co mogą zrobić klienci UPC?

W praktyce klienci mają kilka możliwych scenariuszy działania:

  • Sprawdzenie treści swojej umowy – to kluczowy krok, aby ustalić, czy podwyżka jest zgodna z zapisami dokumentu.
  • Zamówienie kopii umowy i regulaminu – jeśli nie posiadają aktualnych dokumentów, warto poprosić operatora o ich przesłanie.
  • Złożenie reklamacji lub zawiadomienie UOKiK – w przypadku wątpliwości co do legalności podwyżki.
  • Akceptacja nowych warunków – jeżeli wszystko jest zgodne z umową, a klient nie widzi podstaw do sprzeciwu.

Warto pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, każda zmiana warunków umowy musi zostać odpowiednio zakomunikowana klientowi, a odbiorca usług ma prawo do złożenia reklamacji lub wypowiedzenia umowy w określonych przypadkach.

Perspektywy i co dalej?

Obecnie sytuacja jest w fazie dynamicznego rozwoju. Play poinformował o podwyżkach, jednak nie wykluczone, że w wyniku licznych reklamacji lub działań UOKiK konieczne będzie ponowne przeanalizowanie zgodności działań operatora z prawem.

Klienci, którzy czują się pokrzywdzeni, powinni aktywnie monitorować rozwój wydarzeń i niezwłocznie reagować, jeżeli uznają, że podwyżka została wprowadzona niezgodnie z warunkami ich umowy.

W najbliższych tygodniach można się spodziewać dalszych komunikatów w tej sprawie, zarówno od Play, jak i od instytucji chroniących prawa konsumentów.

Play UPC
Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Jeden komentarz

  1. mike on 2025-04-30 23:02

    zlozylem wypowiedzenia, przechodze do innego operatora, ta sama predkosc internetu, tv podstawowa bo nie ogladam, 35 taniej

    Reply
Napisz komentarz Anuluj odpowiedź

OSTATNIE WPISY

Czy to koniec monopolu PKP? RegioJet wchodzi na trasę Kraków–Warszawa

Polka zemdlała w USA. Rachunek za dwie godziny na SOR-ze to szokująca kwota

154 zarzuty dla „Jaszczura” i „Ludwiczka”. Liderzy Rodaków Kamratów staną przed sądem

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.