Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziśNews na dziś
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziśNews na dziś
Home - Motoryzacja

Omoda 9 bez tajemnic: Serwisanci ujawniają koszty i dostępność części

Damian Pośpiech2025-06-15
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
Omoda
Omoda

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych oraz forach motoryzacyjnych pojawiły się liczne obawy związane z serwisem modeli Omody, a szczególnie najnowszego modelu oznaczonego jako Omoda 9. Najczęściej przewijał się temat długiego czasu oczekiwania na części zamienne. Jak wynika z relacji serwisantów oraz użytkowników, którzy kontaktowali się z autoryzowanymi punktami serwisowymi, wiele z tych obaw okazuje się nieuzasadnionych.

Części dostępne od ręki. Kluczowa rola magazynu w Poznaniu

Jednym z najczęściej powielanych mitów była rzekoma konieczność czekania nawet 3 miesięcy na części zamienne do modeli Omody czy Jaecoo. Tymczasem informacje od pracowników serwisów autoryzowanych wskazują, że sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Jak relacjonuje użytkownik TikToka działający pod nazwą „panie_tomku”, nawet 97% części, w tym elementy blacharskie, plastikowe, zderzaki, lampy, znajdują się w centralnym magazynie w Poznaniu.

„Panowie z serwisu mi powiedzieli, że mają już mnóstwo szkód na Omodzie 5 i Jaecoo 7, i 97% części znajduje się w magazynie w Poznaniu. (…) Pokazywali mi, że jakbym chciał sobie zamówić zderzak, to za 3 dni ten zderzak jest u niego na magazynie dealera” – relacjonuje użytkownik.

Z dostępnych informacji wynika więc, że większość napraw realizowanych jest na bieżąco, bez konieczności oczekiwania tygodniami na dostawę części z zagranicy. Oczywiście, jak w przypadku każdej marki, mogą wystąpić jednostkowe przypadki opóźnień, jednak nie są one normą.

Jedna cena dla wszystkich modeli? Zaskakujące informacje o kosztach serwisowych

Kolejną kwestią poruszaną przez użytkowników i klientów jest koszt serwisu Omody i Jaecoo. Tutaj pojawia się spore zaskoczenie – według uzyskanych informacji, koszty obsługi serwisowej są identyczne niezależnie od modelu.

Dotyczy to zarówno Omoda 5, Jaecoo 7, jak i Omoda 9, czyli pojazdu wyższej klasy.

„Zapytałem. 769 zł brutto kosztuje serwis przy przebiegu 15 tys. To jest tzw. mały serwis. Duży serwis – przy 30 tys. km i co 30 tys. kolejnych – kosztuje 1290 zł brutto. To stała cena, niezależnie od modelu” – relacjonuje „panie_tomku”.

Oznacza to, że właściciele droższych modeli nie muszą się obawiać wyższych kosztów przeglądów technicznych, co jest częstą praktyką w przypadku wielu marek. Taka transparentność cenników może być istotnym argumentem przemawiającym na korzyść marki, szczególnie w kontekście walki o zaufanie klientów na polskim rynku.

Lokalizacja ma znaczenie: Różnice w cenach między serwisami

Pomimo jednolitych cenników centralnych, okazuje się, że w praktyce ceny mogą się różnić w zależności od lokalizacji serwisu. Jak tłumaczą serwisanci, jest to wynik polityki wewnętrznej poszczególnych punktów dealerskich. Przekłada się to na to, że za tę samą usługę klient może zapłacić:

  • 769 zł brutto w jednej miejscowości,
  • 980 zł kilka województw dalej.

Zjawisko to nie jest niczym nowym w branży motoryzacyjnej. Jednak w przypadku marek wchodzących dopiero na rynek europejski, jak Omoda czy Jaecoo, może to budzić niepokój i niezrozumienie wśród klientów.

Dlatego eksperci rekomendują, aby przed oddaniem pojazdu do serwisu, sprawdzić kilka punktów w regionie i porównać oferty. Choć różnice nie są drastyczne, w skali dłuższego użytkowania pojazdu mogą mieć wpływ na całkowite koszty eksploatacyjne.

Wnioski i rekomendacje

Z analizy informacji płynących z serwisów oraz wypowiedzi użytkowników wynika, że:

  • Obawy o niedostępność części do Omody i Jaecoo są obecnie nieuzasadnione – zdecydowana większość z nich znajduje się w magazynie pod Poznaniem.
  • Czas oczekiwania na części to zaledwie kilka dni, co jest porównywalne z najbardziej rozwiniętymi sieciami serwisowymi w Polsce.
  • Koszty serwisu są zaskakująco niskie i identyczne dla różnych modeli, co zwiększa przewidywalność i przystępność utrzymania samochodów tej marki.
  • Różnice regionalne w cennikach to jedyna kwestia, na którą użytkownicy powinni zwracać uwagę przed wyborem punktu serwisowego.

W obliczu rosnącego zainteresowania pojazdami chińskich marek, takich jak Omoda czy Jaecoo, transparentność serwisowa i dostępność części będą kluczowe dla budowania długoterminowego zaufania klientów w Polsce. Obecne dane pokazują, że marka jest dobrze przygotowana pod względem logistycznym i operacyjnym, co może dać jej przewagę konkurencyjną w kolejnych latach.

Omoda
Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Dodaj komentarz
Napisz komentarz Anuluj odpowiedź

OSTATNIE WPISY

Jacek Murański zatrzymany przez Policję podczas gali PRIME MMA 14

Kontrole bez zapowiedzi. Za brak zgłoszenia kominka lub pompy ciepła zapłacisz słono

To ona jest matką dzieci Skolima. Rzadko o niej mówi

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.