Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziśNews na dziś
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziśNews na dziś
Home - Motoryzacja

KRYZYS W PORSCHE. Sprzedaż spada o 28% z „piskiem opon”. Dyrektor generalny: Zamiast Taycana wybierają Chińczyków

Damian Pośpiech2025-12-19
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
porsche 911 992 turbo s 650ch pdk 146842209
Porsche

Porsche leci w dół: 28% spadku w strategicznym regionie

Niemiecki gigant motoryzacyjny, Porsche, przeżywa poważny kryzys wizerunkowy i sprzedażowy na rynku, który miał być kluczem do jego globalnej dominacji – w Chinach. Jak wynika z najnowszych danych, dostawy luksusowych samochodów w 2024 roku spadły dramatycznie, osiągając poziom 56 887 aut, co oznacza zjazd o potężne 28 procent. Co gorsza, trend się utrzymuje – do końca września bieżącego roku rynek zaliczył kolejny spadek o 26 procent.

To nie jest zwykła korekta, ale gwałtowny zjazd, który sygnalizuje koniec pewnej epoki. Klienci segmentu premium w Państwie Środka coraz częściej odwracają się od klasycznego niemieckiego „świętego trio”, wybierając zupełnie nowe alternatywy.

„Tempo innowacji jest oszałamiające”

Alexander Pollich, dyrektor generalny Porsche China, nie próbuje pudrować rzeczywistości. W rozmowie z branżowymi mediami otwarcie przyznał, że tempo innowacji chińskich rywali jest wręcz „oszałamiające”, a ich oferta zmienia się dosłownie z miesiąca na miesiąc.

Jeszcze kilka lat temu elektryczny Porsche Taycan uchodził za futurystyczną nowość. Dziś jednak tonie w morzu lokalnych chińskich sedanów i SUV-ów na prąd. Producenci tacy jak BYD, Nio, Zeekr czy Li Auto wyszli już dawno z roli „taniej opcji” i z impetem weszli w segment premium. Oferują nie tylko agresywne przyspieszenia, ale przede wszystkim są tańsi, a ich wnętrza są znacznie bardziej naszpikowane elektroniką projektowaną dokładnie pod gusta tamtejszych klientów.

„Wzrosła nie tylko liczba rywali, ale przede wszystkim poprawiła się jakość oferowanych przez nie produktów” – podkreślił Alexander Pollich.

Chińczycy kuszą ceną i wyposażeniem, na które europejskie marki nie są w stanie odpowiedzieć bez drastycznego zjedzenia własnych, wysokich marż. Ponadto, podczas gdy na chińskich drogach królują elektryki i hybrydy plug-in, Porsche wciąż jedzie głównie na spalinowych ikonach, takich jak 911, Cayenne czy Macan.

Redukcja sieci dealerskiej i lokalne inwestycje

W odpowiedzi na kryzys, firma z Zuffenhausen ogłasza poważne zmiany w swojej strategii operacyjnej. Pollich zapowiada redukcję sieci dealerskiej o niemal jedną trzecią do końca 2026 roku. Zostaną utrzymane jedynie te salony, w których biznes jest jeszcze rentowny.

Jednocześnie, centrala zamierza mocniej inwestować w lokalne badania i rozwój (R&D), aby dostosować przyszłe modele do specyficznych oczekiwań chińskich konsumentów. Ma to być powtórzenie strategii, która niegdyś doprowadziła do powstania modelu Cayenne z myślą o rynku amerykańskim – teraz jednak celuje się w Wschód.

Misja ta nie będzie jednak łatwa. Zarząd w Stuttgarcie jasno komunikuje, że priorytetem pozostaje utrzymanie ekskluzywnego wizerunku marki premium. Oznacza to, że Porsche nie zamierza schodzić do walki o najniższą cenę. Zamiast tego, firma będzie walczyć o tych klientów, którzy nadal są gotowi płacić za logo i charakter, a nie tylko za samą specyfikację techniczną, która w chińskich modelach często wypada dziś lepiej.

Chiny Luksusowe samochody Porsche Rynek motoryzacyjny samochody elektryczne
Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Dodaj komentarz

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

UE właśnie odwołała zakaz sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku. Wielki zwrot w Brukseli!

Sensacja na rynku SUV-ów! Koreański 4×4 z blokadą dyfra za 90 tysięcy złotych rzuca wyzwanie Dusterowi

Skandal na angielskich autostradach! Fotoradary to pułapka: 2650 kierowców ukaranych za jazdę zgodną z prawem

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Polityka redakcyjna
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.