Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
Aktualności z kraju

Influencerzy vs. Reklama: Czy Polskie Firmy Znamy Przepisy Ochrony Autorskich?

Damian Pośpiech2025-01-03
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
GOOGLE NEWS
Google News
pieniadzeplngotowka

Wśród użytkowników Instagrama coraz częściej pojawiają się kontrowersyjne sytuacje, dotyczące wykorzystywania materiałów influence’ów bez ich zgody. Ostatnio, polska influencerka, Wiktoria Jaroniewska, podzieliła się z odbiorcami szokującą wiadomością, którą otrzymała od jednej z pizzerii. Firma postanowiła użyć filmiku influence’ki, traktując go jako reklamę, co wywołało ogromne kontrowersje wśród użytkowników sieci.

Wiktoria Jaroniewska vs. Pizzeria: Sprawa Bez Precedensu

Wiktoria Jaroniewska na swoim profilu X opisała sytuację, jaka przytrafiła się jej z jedną z pizzerii. Firma miała użyć filmiku influence’ki, traktując go jako reklamę. „Kilka dni temu jakaś pizzeria wrzuciła reklamę z wykorzystaniem mojego filmu i byli przekonani, że tak mogą, bo to nie jest […] została zdjęta, a teraz powołują się na słowa Denisa Załęckiego” – napisała influencerka.

Czy Firmy Polskie Znają Przepisy Ochrony Autorskich?

Warto pamiętać, że jest to jedna strona medalu. Wielu influencerów i twórców treści w Polsce skarży się na wykorzystywanie ich materiałów bez zgody. Przepisy ochrony autorskich są jasne – każdy twórca treści ma prawo do ochrony swojego dorobku. Czy polskie firmy znają te przepisy? Według danych z Krajowego Rejestru Domen, w Polsce jest prawie 2,5 miliona firm, a liczba influencersów na Instagramie przekracza 100 tysięcy. Jest toOlbrzymia liczba osób, które mogą stać się ofiarami nieuczciwych praktyk reklamowych.

Influencerzy na Instagramie – Liczby i Statystyki

Według danych z Hootsuite, w Polsce jest ponad 12 milionów użytkowników Instagrama. Wiele z tych osób to influencerzy, którzy zdobyli ogromną popularność w ostatnich latach. Najpopularniejszym polskim streamerem Twitch w 2024 roku był Michał „Czaru” Czarnota, który ma ponad 2 miliony followerów.

Denis Załęcki – Mistrz Wypowiedzi

W odpowiedzi na wiadomość Wiktory Jaroniewskiej, pizzeria użyła słów Denisa Załęckiego, polskiego youtubera i streamera, znany z jego kontrowersyjnych wypowiedzi. „Rura staje za rurą. Rura staje za rurą” – cytowała pizzeria. Wpis został usunięty, prawdopodobnie ze względu na prawa autorskie.

Co Dziś z Influenerskimi Materiałami?

Warto zastanowić się, co dzisiaj z influenserkimi materiałami. Czy polskie firmy znają przepisy ochrony autorskich? Czy influencerzy powinni być bardziej uważni na swoje prawa autorskie? Te pytania pozostają otwarte. Jedno jest pewne – w erze mediów społecznościowych, ochrona autorska jest bardziej niż kiedykolwiek ważna.

Źródła:
– Hootsuite – Najnowsze dane o użytkownikach Instagrama w Polsce
– Krajowy Rejestr Domen – Liczba firm w Polsce
– Wiktoria Jaroniewska – Profil X

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

41 letnia Polka zginęła w ataku nożownika. Sprawca to 25 letni Afgańczyk

Kolejki przed bankomatami. Polacy masowo wypłacają gotówkę z banków

Tragedia na pasach we Wrocławiu: Kierowca Flixbusa potrącił 78-latkę

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.