Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
Aktualności z kraju

Kryzys w niemieckiej motoryzacji: jak giganci takie jak Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz walczą o przetrwanie w ekstremalnie konkurencyjnym świecie.

Damian Pośpiech2025-01-23
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
GOOGLE NEWS
Google News
PieniadzePln 1

Niemiecka motoryzacja, niegdyś globalna potęga technologiczna, stoi obecnie przed bezprecedensowymi wyzwaniami. Chińscy i amerykańscy producenci bezlitośnie wypierają niemieckich liderów z rynku elektrycznych samochodów. Tesla i BYD bezwzględnie przejmują kontrolę nad przyszłością motoryzacji.

Jednym z głównych problemów jest rosnący koszt produkcji, który wynika z drastycznych unijnych regulacji emisyjnych. Niemieckie koncerny muszą błyskawicznie przekształcić swoje fabryki, inwestując miliardy w zielone technologie. Wyścig o elektryczną przyszłość stał się brutalną walką o przetrwanie.

Według danych Europejskiej Komisji, niemiecki przemysł motoryzacyjny zanotował w 2022 roku spadek produkcji o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Z kolei chiński przemysł motoryzacyjny zanotował wzrost produkcji o 15% w tym samym okresie.

Nadzieja wiąże się z nadchodzącymi wyborami, które mogą przynieść reformy, które pozwolą na szybsze wprowadzenie innowacji. Kluczowe będzie wsparcie rządowe dla infrastruktury ładowania i ulgę podatkową dla elektryków.

Według Niemieckiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2022 roku niemieccy producenci samochodów elektrycznych wyprodukowali ponad 200 000 pojazdów, co stanowi 20% całkowitej produkcji samochodów w Niemczech. Z kolei Tesla wyprodukowała w tym samym roku ponad 1,3 miliona samochodów elektrycznych.

Technologiczny wyścig obejmuje nie tylko samochody elektryczne, ale też autonomiczne pojazdy i rewolucyjne napędy wodorowe. Dostęp do kluczowych surowców, takich jak lit i kobalt, może zadecydować o być albo nie być niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

Według Międzynarodowej Agencji Energii, do 2025 roku ponad 50% wszystkich nowych samochodów sprzedawanych na świecie będą samochodami elektrycznymi. Z kolei do 2030 roku ponad 70% wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w Europie będą samochodami elektrycznymi.

To więcej niż przemiana – to walka o globalną dominację, w której stawką jest przyszłość jednej z najważniejszych gałęzi przemysłu. Czy niemieccy producenci zdołają odwrócić niekorzystny trend? Tylko czas pokaże, czy niemiecka motoryzacja będzie w stanie odzyskać swoją dawną potęgę.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

Sandra „Bad girl” Staniszewska: Obcy faceci dają mi klapsy. Co na to Denis Załęcki

UE zapowiada koniec gotówki i tradycyjnych kart. Od 2030 r. zapłacimy tylko telefonem

Atak na UW. Przesłuchano 22 latka. Zeznania sprawcy „nielogiczne i niespójne”

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.