Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
Aktualności z kraju

Ceny masła w Polsce: dynamika wzrostu i nowy próg psychologiczny

Damian Pośpiech2025-02-24Updated:2025-02-26
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
GOOGLE NEWS
Google News
BankomatWyplata

W styczniu br. ceny masła w sklepach w Polsce wzrosły o 29,2% w stosunku do ubiegłego roku. To wynik analizy przeprowadzonej przez UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupę BLIX, która objęła blisko pół tysiąca cen detalicznych. Ekspertki i eksperci z tych firm twierdzą, że przyszedł czas na wyznaczenie nowego progu psychologicznego dla cen masła.

Według Piotra Bieli, współautora raportu, ceny masła mogą sięgnąć nawet 12 zł w cenie regularnej i 8,99 zł lub więcej w promocji. Julita Pryzmont, współautorka raportu, dodaje, że sytuacja na rynku masła jest wciąż niestabilna i dynamiczna, a dalszy jej rozwój zależeć będzie od szeregu czynników ekonomicznych i biznesowych, w tym globalnych trendów w produkcji mleka, polityki rolnej, kursów walut oraz strategii handlowych sieci detalicznych.

Sieci handlowe starają się ograniczyć wzrost cen masła, rezygnując nawet z dużej części swoich marż. To powoduje, że masło jest najbardziej poszukiwanym produktem promocyjnym w sklepach. Dyskonty, znane z agresywnej polityki cenowej, mogą wykorzystywać mniejszą aktywność konkurencji, aby przyciągnąć klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku.

Analitycy z UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX przeanalizowali blisko pół tysiąca cen detalicznych masła, w tym ceny regularne i promocyjne. Pod uwagę wzięto wszystkie na rynku dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience i cash&carry. Łącznie zebrano dane z 540 sklepów, a ceny przeliczono do wielkości standardowej na rynku kostki, tj. 200 g.

Wyniki analizy pokazują, że ogólnie sieci handlowe zrobiły o 11,6% mniej promocji niż rok wcześniej. Supermarkety, sieci convenience i hipermarkety ograniczyły promocje o 22,7%, 21,9% i 10,7% odpowiednio. Dyskonty były jedynym formatem, który zwiększył liczbę promocji, o 12,5%.

Ekspertki i eksperci twierdzą, że wyniki te sugerują, że ogólnie sklepy ograniczają promocje w celu ochrony marż. Dyskonty natomiast mogą wykorzystywać mniejszą aktywność konkurencji, aby przyciągnąć klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku. Wzrost liczby promocji w tym formacie może również wynikać z ich długoterminowej strategii budowania lojalności klientów poprzez utrzymanie atrakcyjnych cen na kluczowe produkty spożywcze.

Ceny masła w Polsce są coraz wyższe, a sieci handlowe starają się ograniczyć te wzrosty. Dyskonty mogą wykorzystywać tę sytuację, aby przyciągnąć klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku. Klienci powinni przygotować się na dalszy wzrost cen masła i szukać atrakcyjnych ofert w sklepach.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Napisz komentarz Anuluj odpowiedź

OSTATNIE WPISY

Znamy szczegóły pogrzebu Tomasza Jakubiaka. Rodzina prosi, aby przyjść ubranym na kolorowo

Tylko do 10 maja! Promocje na jajka w Biedronce, Lidlu i Aldim – Co warto kupić?

Prokuratura zabiera się za Grzegorza Brauna. Poszło o spaloną flagę Unii Europejskiej

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.