Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziśNews na dziś
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziśNews na dziś
Home - Aktualności z kraju

Bezpieczeństwo danych osobowych w polskim sektorze bankowym: nowy etap innowacji

Damian Pośpiech2025-01-19
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
pieniadzeplngotowka

Polski sektor bankowy stoi u progu rewolucyjnej zmiany w obszarze bezpieczeństwa danych osobowych. mBank, jeden z liderów branży, przygotowuje się do wprowadzenia przełomowego rozwiązania, które pozwoli klientom na zastrzeganie numeru PESEL bezpośrednio poprzez aplikację bankową, infolinię oraz serwis transakcyjny. To pierwsza tego typu inicjatywa w kraju, która ma na celu zwiększenie ochrony danych osobowych klientów.

Według danych Ministerstwa Cyfryzacji, w 2020 roku doszło do ponad 100 tysięcy prób wyłudzeń kredytów i pożyczek na cudze dane, co stanowi 25% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. W tym kontekście, rozszerzenie możliwości zabezpieczania danych osobowych jest szczególnie istotne.

Nowe rozwiązanie mBanku ma umożliwić klientom szybkie i wygodne zarządzanie swoimi danymi poprzez znane sobie narzędzia bankowe. Istotne jest, że system zastrzegania numeru PESEL, wprowadzony kilka miesięcy temu, już udowodnił swoją skuteczność w zapobieganiu wyłudzeniom kredytów i pożyczek.

Eksperti ds. cyberbezpieczeństwa podkreślają, że rozszerzanie kanałów dostępu do usługi zastrzegania PESEL jest krokiem w dobrym kierunku, szczególnie w kontekście rosnącej liczby prób wyłudzeń i kradzieży tożsamości. Integracja tej funkcji z systemami bankowymi może przyczynić się do zwiększenia świadomości klientów w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych.

Według GUS (Główny Urząd Statystyczny), w 2020 roku prawie 70% Polaków korzystało z usług bankowych online, co stanowi o wzroście popularności bankowości elektronicznej. W tym kontekście, digitalizacja usług bankowych i zwiększanie poziomu bezpieczeństwa klientów jest szczególnie istotne.

mBank zapewnia, że nowy termin wdrożenia tego rozwiązania zostanie ogłoszony natychmiast po otrzymaniu wymaganych dokumentów, co według szacunków powinno nastąpić w ciągu najbliższych tygodni. To krok w kierunku większej transparentności komunikacji z klientami i zwiększenia ochrony danych osobowych.

Warto zauważyć, że ta inicjatywa mBanku może stać się katalizatorem podobnych działań w innych instytucjach finansowych, prowadząc do standardyzacji tego typu zabezpieczeń w całym sektorze bankowym. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnących zagrożeń związanych z cyberprzestępczością i kradzieżą tożsamości.

W polskim sektorze bankowym, coraz częściej możemy obserwować tendencję do digitalizacji usług i zwiększania poziomu bezpieczeństwa klientów. To wynik zmiany podejścia instytucji finansowych do ochrony danych osobowych i adaptacji do zmieniających się potrzeb użytkowników i nowych zagrożeń w cyfrowym świecie.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Dodaj komentarz

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

Niepokojące znalezisko na torach 21 listopada 2025. Dwa pociski przy remontowanej linii

Rachunki za prąd mocno w górę. URE zatwierdziło podwyżki od 2026!

W nocy spadło ponad 25 centymetrów śniegu. Polacy pokazują nagrania

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.