Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.plNews na dziś.pl
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.plNews na dziś.pl
Home - Aktualności z kraju

Ceny masła w Polsce: dynamika wzrostu i nowy próg psychologiczny

Damian Pośpiech2025-02-24Updated:2025-02-26
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
BankomatWyplata

W styczniu br. ceny masła w sklepach w Polsce wzrosły o 29,2% w stosunku do ubiegłego roku. To wynik analizy przeprowadzonej przez UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupę BLIX, która objęła blisko pół tysiąca cen detalicznych. Ekspertki i eksperci z tych firm twierdzą, że przyszedł czas na wyznaczenie nowego progu psychologicznego dla cen masła.

Według Piotra Bieli, współautora raportu, ceny masła mogą sięgnąć nawet 12 zł w cenie regularnej i 8,99 zł lub więcej w promocji. Julita Pryzmont, współautorka raportu, dodaje, że sytuacja na rynku masła jest wciąż niestabilna i dynamiczna, a dalszy jej rozwój zależeć będzie od szeregu czynników ekonomicznych i biznesowych, w tym globalnych trendów w produkcji mleka, polityki rolnej, kursów walut oraz strategii handlowych sieci detalicznych.

Sieci handlowe starają się ograniczyć wzrost cen masła, rezygnując nawet z dużej części swoich marż. To powoduje, że masło jest najbardziej poszukiwanym produktem promocyjnym w sklepach. Dyskonty, znane z agresywnej polityki cenowej, mogą wykorzystywać mniejszą aktywność konkurencji, aby przyciągnąć klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku.

Analitycy z UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX przeanalizowali blisko pół tysiąca cen detalicznych masła, w tym ceny regularne i promocyjne. Pod uwagę wzięto wszystkie na rynku dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience i cash&carry. Łącznie zebrano dane z 540 sklepów, a ceny przeliczono do wielkości standardowej na rynku kostki, tj. 200 g.

Wyniki analizy pokazują, że ogólnie sieci handlowe zrobiły o 11,6% mniej promocji niż rok wcześniej. Supermarkety, sieci convenience i hipermarkety ograniczyły promocje o 22,7%, 21,9% i 10,7% odpowiednio. Dyskonty były jedynym formatem, który zwiększył liczbę promocji, o 12,5%.

Ekspertki i eksperci twierdzą, że wyniki te sugerują, że ogólnie sklepy ograniczają promocje w celu ochrony marż. Dyskonty natomiast mogą wykorzystywać mniejszą aktywność konkurencji, aby przyciągnąć klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku. Wzrost liczby promocji w tym formacie może również wynikać z ich długoterminowej strategii budowania lojalności klientów poprzez utrzymanie atrakcyjnych cen na kluczowe produkty spożywcze.

Ceny masła w Polsce są coraz wyższe, a sieci handlowe starają się ograniczyć te wzrosty. Dyskonty mogą wykorzystywać tę sytuację, aby przyciągnąć klientów i wzmacniać swoją pozycję na rynku. Klienci powinni przygotować się na dalszy wzrost cen masła i szukać atrakcyjnych ofert w sklepach.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Napisz komentarz Anuluj odpowiedź

OSTATNIE WPISY

Niedziela 8 czerwca 2025 – czy to dzień handlowy? Pełny kalendarz niedziel handlowych w Polsce

Tanie wakacje w Grecji: Kreta, 29 stopni i all inclusive za mniej niż 650 zł

Autokar z dziećmi wypadł z drogi w Małopolsce. Sześć osób rannych, DW980 zablokowana

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.