Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
Aktualności z kraju

Chroniąc przed Nachalnym Marketingiem: Nowa Ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej

Damian Pośpiech2024-12-29
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
GOOGLE NEWS
Google News
pieniadzeplngotowka 1

W Polsce zmienił się sposób, w jaki firmy mogą kontaktować się z klientami. Nowa ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE) wprowadza nowe, sztywne zasady ochrony konsumentów przed niechcianymi komunikatami marketingowymi. Te zmiany mają na celu chronić Polaków przed nachalnymi marketingowymi próbami zdobycia ich uwagi.

Precyzyjne Zasady Komunikacji Marketingowej

Ważną zmianą jest uszczelnienie przepisów dotyczących automatycznych systemów wywołujących. Nowe przepisy eliminują luki prawne, które pozwalały firmom omijać wymóg uzyskania zgody odbiorcy. Teraz każdy konsument musi wyrazić oddzielną zgodę na otrzymywanie telefonów, SMS-ów czy e-maili.

Eksperci, tacy jak Anna Bartosiak z KWKR, wskazują, że poprzednie regulacje były niejednoznaczne i pozwalały firmom na omijanie wymogów. Nowe przepisy są bardziej precyzyjne i skutecznie eliminują te możliwości.

Surowe Kary dla Firm

Naruszenie nowych przepisów grozi znacznie wyższymi karami niż dotychczas. Firmy, które nie przestrzegają wymogów dotyczących zgód marketingowych, mogą zostać ukarane grzywną sięgającą 3 procent przychodu lub nawet miliona złotych. Tak dotkliwe sankcje mają skutecznie zniechęcać do stosowania nieuczciwych praktyk marketingowych.

Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), w 2020 roku naruszenia przepisów o ochronie konsumentów dotyczyło aż 70% firm, które prowadziły marketing elektroniczny. Nowe przepisy mają pomóc zmniejszyć ten procent i skutecznie chronić konsumentów przed nachalnymi kontaktami marketingowymi.

Dlaczego te Zmiany są Ważne

Eksperci wskazują, że nowe przepisy są krokiem w dobrym kierunku. Dokładniejsze regulacje i wyższe kary pomagają uszczelnić system ochrony konsumentów i eliminują dotychczasowe niejasności interpretacyjne.

Według danych Eurobarometr, w 2020 roku aż 62% Polaków otrzymało niechciane wiadomości marketingowe. Nowe prawo ma szansę skutecznie ograniczyć ten problem i zapewnić skuteczniejszą ochronę przed niechcianymi kontaktami marketingowymi.

Wnioski

Nowa ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej ma na celu chronić konsumentów przed nachalnym marketingiem i zapewnić im większą kontrolę nad otrzymywanymi komunikatami. Firmy, które chcą prowadzić marketing elektroniczny, muszą teraz dostosować się do nowych, sztywnych przepisów. Warto pamiętać, że chronić klientów to nie tylko obowiązek, ale także najlepsze praktyki biznesowe.

Źródła:

* Dziennik Gazeta Prawna
* Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
* Eurobarometr

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

Oficjalna przyczyna śmierci Soni Szklanowskiej. Prokuratura rozwiała wątpliwości

Zaginęła 17-letnia Julia z Aleksandrowa. Policja prosi o pomoc i ujawnia charakterystyczny trop

Kaczyński ostrzega Mentzena. Poszło o poparcie w II turze wyborów prezydenckich

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.