Cheatowanie w grach jest problemem, który nie rozpoczął się ostatnio. Firma Epic, twórcy gry Fortnite, są dobrze znani z surowego podejścia do osób, które używają programów wspomagających w grze. Ostatnio jeden z graczy przeszedł zbyt daleko, próbując oszukiwać podczas turnieju Fortnite.
Cheatowanie w rankingowych grach – granica nie możliwości
Korzystanie z programów trzecich w normalnych trybach gry może być frustrujące, ale cheatowanie w rozgrywkach rankingowych jest czymś zupełnie innym. Pewien gracz zdecydował, że chce wykorzystać programy wspomagające w turnieju Fortnite, aby uzyskać przewagę nad innymi graczami. Niestety dla niego, Epic Games nie ma litości dla takich osób.
Powód oskarżenia: próba oszustwa
Gracz próbował zmieniać konta, aby uniknąć wykrycia, ale nie udało mu się. Epic Games zdecydowanie nie ma litości dla osób, które próbują oszukiwać w jej grze. Teraz oszust otrzymał pozew od twórców gry, a koszta mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych.
Wartość reputacji
Cheatowanie w grach może być kosztowne, nie tylko finansowo. Gracze, którzy używają programów wspomagających, mogą stracić reputację wśród innych graczy. Wartość reputacji jest trudna do oszacowania, ale jest ona niezwykle ważna w społecznościach gier.
Dane o cheatowaniu w grach
Według danych, cheatowanie w grach jest coraz bardziej popularne. W 2020 roku, około 40% graczy w Polsce przyznało, że używało programów wspomagających w grach. (Źródło: badanie przeprowadzone przez firmę badawczą, GFK Poland).
Surowe podejście Epica
Epic Games jestKNOWN for its strict approach to cheaters. W 2020 roku, firma zablokowała ponad 2 miliony kont graczy, którzy używali programów wspomagających w grze. (Źródło: oficjalne dane Epica).
What’s next?
Teraz tylko czas pokaże, jak będzie wyglądał wynik sprawy sądowej. Jedno jest pewne – Epic Games nie ma litości dla osób, które próbują oszukiwać w jej grze. Możemy się spodziewać, że oszust będzie musiał zapłacić ogromne kwoty, jeśli przegra sprawę.
Więcej o Fortnite
Fortnite jest jedną z najpopularniejszych gier na świecie. Gra została wydana w 2017 roku i od tego czasu zdobyła ogromną popularność. W 2020 roku, gra miała ponad 250 milionów aktywnych graczy. (Źródło: oficjalne dane Epica).
Wartość kosztów, które oszust może być zmuszony zapłacić, jest niezwykle wysoka. Jednak dla Epica Games, certyfikacja jest ważniejsza niż koszty. Firma wants to create a fair gaming environment for all players.
Źródła:
– HYPEX: https://x.com/HYPEX/status/1869425093161693523
– Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą, GFK Poland
– Oficjalne dane Epica