Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.plNews na dziś.pl
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.plNews na dziś.pl
Home - Aktualności z kraju

Kryzys w niemieckiej motoryzacji: jak giganci takie jak Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz walczą o przetrwanie w ekstremalnie konkurencyjnym świecie.

Damian Pośpiech2025-01-23
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
PieniadzePln 1

Niemiecka motoryzacja, niegdyś globalna potęga technologiczna, stoi obecnie przed bezprecedensowymi wyzwaniami. Chińscy i amerykańscy producenci bezlitośnie wypierają niemieckich liderów z rynku elektrycznych samochodów. Tesla i BYD bezwzględnie przejmują kontrolę nad przyszłością motoryzacji.

Jednym z głównych problemów jest rosnący koszt produkcji, który wynika z drastycznych unijnych regulacji emisyjnych. Niemieckie koncerny muszą błyskawicznie przekształcić swoje fabryki, inwestując miliardy w zielone technologie. Wyścig o elektryczną przyszłość stał się brutalną walką o przetrwanie.

Według danych Europejskiej Komisji, niemiecki przemysł motoryzacyjny zanotował w 2022 roku spadek produkcji o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Z kolei chiński przemysł motoryzacyjny zanotował wzrost produkcji o 15% w tym samym okresie.

Nadzieja wiąże się z nadchodzącymi wyborami, które mogą przynieść reformy, które pozwolą na szybsze wprowadzenie innowacji. Kluczowe będzie wsparcie rządowe dla infrastruktury ładowania i ulgę podatkową dla elektryków.

Według Niemieckiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2022 roku niemieccy producenci samochodów elektrycznych wyprodukowali ponad 200 000 pojazdów, co stanowi 20% całkowitej produkcji samochodów w Niemczech. Z kolei Tesla wyprodukowała w tym samym roku ponad 1,3 miliona samochodów elektrycznych.

Technologiczny wyścig obejmuje nie tylko samochody elektryczne, ale też autonomiczne pojazdy i rewolucyjne napędy wodorowe. Dostęp do kluczowych surowców, takich jak lit i kobalt, może zadecydować o być albo nie być niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.

Według Międzynarodowej Agencji Energii, do 2025 roku ponad 50% wszystkich nowych samochodów sprzedawanych na świecie będą samochodami elektrycznymi. Z kolei do 2030 roku ponad 70% wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w Europie będą samochodami elektrycznymi.

To więcej niż przemiana – to walka o globalną dominację, w której stawką jest przyszłość jednej z najważniejszych gałęzi przemysłu. Czy niemieccy producenci zdołają odwrócić niekorzystny trend? Tylko czas pokaże, czy niemiecka motoryzacja będzie w stanie odzyskać swoją dawną potęgę.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

Karol Nawrocki liderem zaufania. Sondaż CBOS ujawnia, kto najbardziej naruszył zaufanie Polaków.

Turcja po sezonie to hit. Urlop w królowej all inclusive jeszcze tańszy i bez tłumów!

Sieć handlowa otwiera „sklepy awaryjne”. Zapewnią żywność w kryzysie, nawet bez prądu.

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.