Krzysztof Stanowski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy sportowych w Polsce, sfinalizował sprzedaż większościowego pakietu udziałów w serwisie Weszło. Portal, który współtworzył od 2008 roku, przeszedł w ręce podmiotów powiązanych z twórcą bukmacherskiej marki Fuksiarz.pl – Marcinem Szpalerskim.
Finał wielomiesięcznych rozmów
Pierwsze sygnały o możliwej transakcji pojawiły się już na początku lutego. Stanowski potwierdził wtedy publicznie, że prowadzi rozmowy na temat sprzedaży Weszło z Marcinem Szpalerskim – założycielem spółki Bukmacherska, operatora Fuksiarz.pl. Fuksiarz od lat jest reklamodawcą w projektach Stanowskiego, zarówno w samym Weszło, jak i w rozwijanym od lutego 2024 roku Kanale Zero.
Decyzja o sprzedaży podyktowana była głównie brakiem czasu na zarządzanie serwisem. – „Projekt Zero i kilka innych projektów tak mnie zassały, że od wielu miesięcy po prostu nie mam chwili nawet na to, by sprawdzić, o czym chłopaki na Weszło piszą. Jakikolwiek mój nadzór nad tym portalem stał się iluzoryczny” – wyjaśnił Stanowski.
Zmiany w strukturze właścicielskiej
Proces przejęcia został zakończony w drugiej połowie kwietnia, kiedy to zmiany właścicielskie zostały zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Dotychczasowy układ właścicielski zakładał, że żona dziennikarza, Marta Sosnowska, posiada 55% udziałów, a sam Stanowski – 45%.
Obecnie struktura własności wygląda następująco:
- 45% udziałów – Martinelli Fundacja Rodzina, kontrolowana przez Marcina Szpalerskiego
- 20% udziałów – Immortal Ventures
- 15% udziałów – Growth Box Ventures
- 20% udziałów – zachował Krzysztof Stanowski
Tym samym Stanowski pozostał mniejszościowym udziałowcem, ale zachował funkcję prezesa zarządu – stanowisko to pełni nieprzerwanie od jesieni 2017 roku, kiedy powołano do życia spółkę Weszlocom. Wcześniej był jedynym członkiem zarządu – obecnie dołączyli do niego Radosław Baran (członek zarządu Bukmacherska) i Rafał Romaniuk z agencji Arskom Group.
Symboliczny koniec pewnej epoki
Dla wielu odbiorców sportowych mediów internetowych sprzedaż Weszło przez Stanowskiego to symboliczne zakończenie pewnej ery. Dziennikarz przez wiele lat był twarzą i głównym autorem portalu – pisał cotygodniowe felietony, które cieszyły się dużą popularnością.
Choć sam deklaruje, że obecnie nie jest w stanie aktywnie zarządzać serwisem, to paradoksalnie… planuje zwiększyć swoją obecność w redakcji. – „Przez minimum rok będzie mnie na Weszło… więcej, ponieważ zobowiązałem się, że – skoro ma być dmuchnięcie w żagle – będę regularnie pisał felietony i nagrywał Stanowiska” – zapowiedział w mediach społecznościowych.
Weszło w nowych rękach – co dalej?
Weszło to nie tylko jeden z najstarszych, ale też najbardziej opiniotwórczych sportowych portali w Polsce. Przejęcie przez podmioty związane z Fuksiarzem może oznaczać nową strategię rozwoju i potencjalne zacieśnienie współpracy medialno-bukmacherskiej. Doświadczenie Marcina Szpalerskiego i jego zaplecze kapitałowe mogą dać serwisowi impuls do dalszej ekspansji.
Zarazem obecność Stanowskiego jako prezesa i publicysty ma zapewnić ciągłość redakcyjnej tożsamości, którą portal budował przez ostatnie kilkanaście lat. Niewykluczone też, że synergia z innymi projektami dziennikarza – szczególnie Kanałem Zero – otworzy nowe ścieżki dystrybucji treści i przyciągania odbiorców.
Transakcja ta potwierdza również rosnącą komercjalizację sektora sportowych mediów internetowych, gdzie inwestorzy spoza branży dziennikarskiej coraz częściej dostrzegają wartość w istniejących markach z lojalnym odbiorcą i silnym zasięgiem.
Krzysztof Stanowski, Weszło, Fuksiarz, sprzedaż portalu, media sportowe, Marcin Szpalerski, Kanał Zero, zmiany właścicielskie, Bukmacherska, Kanał Stanowisko