Netflix, mimo osiągnięcia prawie 9 mld dolarów przychodu w ostatnim kwartale 2023 r., poszukuje nowych źródeł dochodów. Po wprowadzeniu ograniczeń w dostępie do treści dla niektórych kont, firma zaczęła rozważać podwyżki cen usługi, co mogło wywołać niezadowolenie wśród klientów.
Ograniczenia Dostępu do Treści jako Początek Zmian
Użytkownicy abonamentu Netflix z reklamami zaczęli zgłaszać otrzymywanie komunikatów o konieczności zmiany subskrypcji zamiast dostępu do części treści. Platforma zdecydowała się udostępniać niektóre treści tylko dla posiadaczy droższych planów subskrypcyjnych.
Wprowadzenie Podwyżek Cena jako Kolejny Kroczek
Coraz głośniej mówi się o możliwości wprowadzenia podwyżek cen, które potencjalnie dotkną także użytkowników w Polsce. Greg Peters, CEO Netflixa, podkreśla, że firma monitoruje sytuację na rynkach różnych państw i poszukuje optymalnego momentu na podniesienie opłat. Kryterium podwyżek ma być dostarczenie dodatkowej treści.
Brak Konkretnych Informacji o Podwyżkach
Choć nie podano jeszcze kwot ani dat wprowadzenia podwyżek, z wypowiedzi Petersa wynika, że są one nieuchronne. Decyzje w tej sprawie będą zależały od osiągnięcia określonego poziomu dostarczanej treści. Pomimo braku konkretnych informacji, istnieje duże prawdopodobieństwo, że podwyżki objąć mogą także Polskę.
Skargi i Wątpliwości Klientów
Fala skarg na Netflix trafiła nawet do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, jednak ze względu na zapisy regulaminu dotyczące zabronionego współdzielenia kont, trudno przewidzieć korzystną dla klientów decyzję. Wprowadzenie ewentualnych podwyżek może jeszcze bardziej zwiększyć niezadowolenie użytkowników.