W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych oraz forach motoryzacyjnych pojawiły się liczne obawy związane z serwisem modeli Omody, a szczególnie najnowszego modelu oznaczonego jako Omoda 9. Najczęściej przewijał się temat długiego czasu oczekiwania na części zamienne. Jak wynika z relacji serwisantów oraz użytkowników, którzy kontaktowali się z autoryzowanymi punktami serwisowymi, wiele z tych obaw okazuje się nieuzasadnionych.
Części dostępne od ręki. Kluczowa rola magazynu w Poznaniu
Jednym z najczęściej powielanych mitów była rzekoma konieczność czekania nawet 3 miesięcy na części zamienne do modeli Omody czy Jaecoo. Tymczasem informacje od pracowników serwisów autoryzowanych wskazują, że sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Jak relacjonuje użytkownik TikToka działający pod nazwą „panie_tomku”, nawet 97% części, w tym elementy blacharskie, plastikowe, zderzaki, lampy, znajdują się w centralnym magazynie w Poznaniu.
„Panowie z serwisu mi powiedzieli, że mają już mnóstwo szkód na Omodzie 5 i Jaecoo 7, i 97% części znajduje się w magazynie w Poznaniu. (…) Pokazywali mi, że jakbym chciał sobie zamówić zderzak, to za 3 dni ten zderzak jest u niego na magazynie dealera” – relacjonuje użytkownik.
Z dostępnych informacji wynika więc, że większość napraw realizowanych jest na bieżąco, bez konieczności oczekiwania tygodniami na dostawę części z zagranicy. Oczywiście, jak w przypadku każdej marki, mogą wystąpić jednostkowe przypadki opóźnień, jednak nie są one normą.
Jedna cena dla wszystkich modeli? Zaskakujące informacje o kosztach serwisowych
Kolejną kwestią poruszaną przez użytkowników i klientów jest koszt serwisu Omody i Jaecoo. Tutaj pojawia się spore zaskoczenie – według uzyskanych informacji, koszty obsługi serwisowej są identyczne niezależnie od modelu.
Dotyczy to zarówno Omoda 5, Jaecoo 7, jak i Omoda 9, czyli pojazdu wyższej klasy.
„Zapytałem. 769 zł brutto kosztuje serwis przy przebiegu 15 tys. To jest tzw. mały serwis. Duży serwis – przy 30 tys. km i co 30 tys. kolejnych – kosztuje 1290 zł brutto. To stała cena, niezależnie od modelu” – relacjonuje „panie_tomku”.
Oznacza to, że właściciele droższych modeli nie muszą się obawiać wyższych kosztów przeglądów technicznych, co jest częstą praktyką w przypadku wielu marek. Taka transparentność cenników może być istotnym argumentem przemawiającym na korzyść marki, szczególnie w kontekście walki o zaufanie klientów na polskim rynku.
Lokalizacja ma znaczenie: Różnice w cenach między serwisami
Pomimo jednolitych cenników centralnych, okazuje się, że w praktyce ceny mogą się różnić w zależności od lokalizacji serwisu. Jak tłumaczą serwisanci, jest to wynik polityki wewnętrznej poszczególnych punktów dealerskich. Przekłada się to na to, że za tę samą usługę klient może zapłacić:
- 769 zł brutto w jednej miejscowości,
- 980 zł kilka województw dalej.
Zjawisko to nie jest niczym nowym w branży motoryzacyjnej. Jednak w przypadku marek wchodzących dopiero na rynek europejski, jak Omoda czy Jaecoo, może to budzić niepokój i niezrozumienie wśród klientów.
Dlatego eksperci rekomendują, aby przed oddaniem pojazdu do serwisu, sprawdzić kilka punktów w regionie i porównać oferty. Choć różnice nie są drastyczne, w skali dłuższego użytkowania pojazdu mogą mieć wpływ na całkowite koszty eksploatacyjne.
Wnioski i rekomendacje
Z analizy informacji płynących z serwisów oraz wypowiedzi użytkowników wynika, że:
- Obawy o niedostępność części do Omody i Jaecoo są obecnie nieuzasadnione – zdecydowana większość z nich znajduje się w magazynie pod Poznaniem.
- Czas oczekiwania na części to zaledwie kilka dni, co jest porównywalne z najbardziej rozwiniętymi sieciami serwisowymi w Polsce.
- Koszty serwisu są zaskakująco niskie i identyczne dla różnych modeli, co zwiększa przewidywalność i przystępność utrzymania samochodów tej marki.
- Różnice regionalne w cennikach to jedyna kwestia, na którą użytkownicy powinni zwracać uwagę przed wyborem punktu serwisowego.
W obliczu rosnącego zainteresowania pojazdami chińskich marek, takich jak Omoda czy Jaecoo, transparentność serwisowa i dostępność części będą kluczowe dla budowania długoterminowego zaufania klientów w Polsce. Obecne dane pokazują, że marka jest dobrze przygotowana pod względem logistycznym i operacyjnym, co może dać jej przewagę konkurencyjną w kolejnych latach.