Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.plNews na dziś.pl
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.plNews na dziś.pl
Home - Aktualności z kraju

Ostrzeżenie przed nową kampanią oszustów w Polsce: fałszywe

Damian Pośpiech2024-02-12Updated:2025-03-18
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
z28017921IHPolski Lad zdjecie ilustracyjne

W ostatnich dniach PKO Bank Polski ostrzega swoich klientów przed nową kampanią oszustów, którzy podszywają się pod instytucję. Oszuści rozsyłają wiadomości z informacją o rzekomej aktualizacji bezpieczeństwa konta, co może wydawać się wiarygodne, ale w rzeczywistości jest to próba wyłudzenia danych logowania do bankowości internetowej lub karty.

Co powinien zrobić klient, jeśli otrzyma taką wiadomość?

Jeśli otrzymasz wiadomość, która wydaje się podobna do tej opisanej powyżej, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

* Nie klikaj w linki zawarte w wiadomości. Mogą one prowadzić do spreparowanych stron, które mają na celu wyłudzenie danych logowania do bankowości internetowej lub karty.
* Nie pobieraj załączników. Mogą one zawierać wirusy, które mogą uszkodzić twoje urządzenie.
* Ignoruj wiadomość i usuń ją. Jeśli masz wątpliwości, możesz zadzwonić na infolinię banku i poinformować o zaistniałej sytuacji.

Jak PKO Bank Polski chroni swoich klientów?

PKO Bank Polski jest świadomy zagrożeń związanych z oszustwami i podejmuje działania, aby chronić swoich klientów. Bank informuje o wszelkich nowych kampaniach oszustów i ostrzega klientów przed fałszywymi wiadomościami. Ponadto, bank stosuje silne uwierzytelnienie dla wszystkich klientów, co ma na celu wzmocnienie dostępu do kont i transakcji online.

Dyrektywa DSP2 i jej wpływ na bezpieczeństwo kont

Dyrektywa DSP2 (Dyrektywa o usługach płatniczych) ma na celu wzmocnienie dostępu do kont i transakcji online. W ramach tej dyrektywy, wymagane jest teraz silne uwierzytelnienie dla wszystkich banków. PKO Bank Polski wprowadził już takie uwierzytelnienie, aby zapewnić bezpieczeństwo danych swoich klientów.

Co mogą zrobić klienci, aby chronić swoje konta?

Aby chronić swoje konta, klienci powinni:

* Zawsze sprawdzać, czy wiadomość pochodzi od właściwego nadawcy. Fałszywe wiadomości często zawierają błędy ortograficzne lub gramatyczne.
* Nie klikają w linki zawarte w wiadomościach, które wydają się podejrzane.
* Stosować silne hasła i zmieniać je regularnie.
* Korzystać z autoryzacji dwuetapowej, jeśli jest to możliwe.

Dzięki tym wskazówkom, klienci mogą chronić swoje konta i dane logowania do bankowości internetowej. Pamiętaj, że bezpieczeństwo twoich danych jest najwyższym priorytetem dla PKO Banku Polskiego.

bezpieczeństwo oszustwa phising
Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

Poznań wycofuje nowe tramwaje Moderus Gamma LF 04. Powód? Poważne usterki systemu sterowania

Bon Turystyczny 2025: Dodatkowe 400 złotych na wakacje

ABW przed TV Republika. Ostra reakcja Sakiewicza i komentarz MSWiA

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.