Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
Aktualności z kraju

Skandal na komunii w Bytomiu. Restauracja przyjęła 9 rezerwacji na raz

Damian Pośpiech2025-05-14
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
GOOGLE NEWS
Google News
ImprezaKomunia
Table setting with sparkling wineglasses and cutlery in tent outdoors, copy space. Place setting at wedding reception. Table served for wedding banquet in restaurant

11 maja 2025 r. w jednej z restauracji w Bytomiu doszło do poważnego skandalu organizacyjnego. Zamiast świętować Pierwszą Komunię Świętą swoich dzieci, rodziny zostały zmuszone do oczekiwania na ulicy. Część gości kupowała pizzę w pobliskim sklepie, ponieważ nie zostali wpuszczeni na salę. W sprawie interweniowała policja.

Zbyt wiele rezerwacji, zbyt mało miejsc

Dramatyczne sceny rozegrały się na terenie jednej z bytomskich restauracji, gdzie zaplanowano aż dziewięć przyjęć komunijnych na jedno popołudnie. Problem w tym, że patio lokalu mogło pomieścić maksymalnie 50 osób. Efekt? Chaos, dezorganizacja i łzy najmłodszych uczestników, którzy w dniu swojego religijnego święta nie mogli nawet zasiąść do stołu.

Według relacji uczestników cytowanych przez „Dziennik Zachodni”, część rodzin została pozostawiona przed lokalem bez informacji, kiedy i czy w ogóle zostaną przyjęci. Zdezorientowani goście ratowali sytuację, kupując jedzenie w pobliskim sklepie spożywczym i spożywając je na ulicy. Niektóre dzieci były tak głodne, że rozpłakały się z bezsilności.

Interwencja policji i skargi niezadowolonych rodziców

Sytuacja szybko wymknęła się spod kontroli. Na miejsce wezwano policję, która przyjęła trzy oficjalne zgłoszenia od rozczarowanych i oburzonych rodziców. Według relacji świadków, w lokalu panował nie tylko organizacyjny chaos, ale także serwowane potrawy pozostawiały wiele do życzenia.

– Zupa z Vifona smakowałaby lepiej niż to, co nam podano. Sałatki wyglądały jak wysuszone resztki. Nie tak to miało wyglądać – relacjonowała jedna z uczestniczek wydarzenia.

Właścicielka lokalu przeprasza i oddaje zaliczki

Właścicielka restauracji publicznie przyznała się do poważnych błędów organizacyjnych. Jak wyjaśniła, niektóre rezerwacje były podpisywane nawet dwa lata wcześniej, a zamieszanie powstało m.in. przez brak kontaktu ze strony części klientów oraz własne niedopatrzenia.

W opublikowanym w internecie oświadczeniu zaznaczyła:

„W związku z wydarzeniami z dnia 11.05.2025 r. Jako właścicielka restauracji pragnę wyjaśnić, że żaden z pracowników pracujących w restauracji nie ponosi winy za zaistniałą sytuację. (…) Sytuacja ta była spowodowana m.in. moim błędem, ale również brakiem zainteresowania rodziców dzieci komunijnych (nie wszystkich oczywiście), co nie ułatwiło mi zadania”.

W ramach rekompensaty właścicielka zadeklarowała, że zwrotowi podlegają wszystkie zaliczki za nieodbyte imprezy. Zaapelowała również o kontakt do rodzin, które planowały organizację przyjęć w kolejnych tygodniach, co może sugerować chęć zapobieżenia kolejnym kryzysom.

Lokalne restauracje pomogły w ostatniej chwili

Na szczęście część rodzin zdołała w porę znaleźć alternatywne miejsca do świętowania. Inne lokale w Bytomiu zareagowały błyskawicznie, umożliwiając przeniesienie imprez. Według jednej z uczestniczek:

– Obsługa w nowej restauracji była wzorowa, a jedzenie pyszne. Dzieci w końcu mogły cieszyć się swoim dniem.

Czy podobne sytuacje można przewidzieć?

Eksperci ds. gastronomii i organizacji eventów podkreślają, że takie sytuacje są skutkiem złego zarządzania i braku kontroli liczby rezerwacji. W przypadku wydarzeń rodzinnych o dużym znaczeniu emocjonalnym i religijnym, jak Pierwsza Komunia Święta, ryzyko reputacyjne dla lokalu jest ogromne. Jak wskazuje Karol Wysocki, ekspert ds. zarządzania kryzysowego w branży HoReCa:

– Restauracja, która bierze na siebie zbyt wiele rezerwacji, bez realnej możliwości ich obsłużenia, naraża się nie tylko na straty finansowe, ale także utratę reputacji. W takich przypadkach niezbędne jest rzetelne planowanie, transparentna komunikacja z klientami i uczciwość biznesowa.

Wnioski i przyszłość

Zdarzenie z Bytomia jest ostrzeżeniem zarówno dla klientów, jak i dla właścicieli lokali gastronomicznych. Rodziny organizujące ważne uroczystości powinny dokładnie sprawdzać umowy, możliwości lokalowe i dopytywać o szczegóły organizacyjne, zwłaszcza gdy rezerwacje są robione z dużym wyprzedzeniem.

Z kolei właściciele restauracji powinni pamiętać, że każde niedotrzymanie warunków umowy może przerodzić się w poważny kryzys wizerunkowy – szczególnie w dobie mediów społecznościowych i natychmiastowego przekazu informacji.

Bytom komunie 2025 skandal restauracyjny
Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Napisz komentarz Anuluj odpowiedź

OSTATNIE WPISY

PKO Bank Polski zmienia siedzibę – zmiany dotkną ponad 12 milionów klientów

Napad na jubilera w Kępnie. Trwa policyjna obława

Pilne ostrzeżenie NASK: Możliwa ingerencja w wybory prezydenckie 2025

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.