W nadchodzących dniach niektóre instytucje bankowe zapowiedziały prace serwisowe, co może spowodować utrudnienia w dostępie do niektórych usług. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje o planowanych przerwach technicznych w poszczególnych bankach.
PKO BP: Prace techniczne odbędą się w nocy z soboty na niedzielę (15-16 marca) w godzinach od 21:00 do 06:00. W tym czasie mogą występować chwilowe utrudnienia w dostępie do usług w aplikacjach IKO i iPKO biznes oraz serwisach iPKO i iPKO biznes. Natomiast w godzinach 00:00-04:00 aplikacja IKO będzie całkowicie niedostępna. Płatności kartą będą działały bez zakłoceń.
ING Bank Śląski: W nocy z soboty na niedzielę (15-16 marca) w godzinach od 00:30 do 04:30 niedostępna będzie opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego Express Elixir i przelewu na telefon Blik do/z innego banku. Z kolei w sobotę między godziną 8:00 a 20:00 niedostępny będzie także moduł Makler w Moim ING.
mBank: Prace serwisowe zaplanowano na niedzielę (16 marca) od godziny 7:00 do 14:00. W tym czasie klienci nie będą mogli zalogować się do eMaklera, natomiast wskazano, że aplikacja mBank Giełda będzie w tym czasie dostępna.
Velo Bank: Informuje, że w dniu jutrzejszym (15 marca) od 00:00 do 8:00 niedostępne będą logowanie do bankowości internetowej oraz mobilnej, zlecanie przelewu oraz korzystanie z Blika. Dodano również, że 14 marca od godziny 22:00 wykonywanie przelewów w bankowości elektronicznej może być utrudnione, 17 marca od 0:30 do 2:30, ze względu na prace serwisowe dostawcy naszych kart, nie będzie można płacić kartami w sklepach i w internecie.
Credit Agricole: W komunikacie wskazuje, że w nocy z soboty na niedzielę (15-16.03) między godziną 00:00 a 7:30 klienci nie będą mieli dostępu do aplikacji mobilnej, usługi CA24 eBank oraz Strefy Biznesu. Nie będzie można również zlecać przelewów online oraz płatności Blikiem. Wskazano także, że klienci w tym czasie nie będą również otrzymywać powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na infolinii banku będzie można wyłącznie zastrzec kartę.
Bank Pocztowy: Przekazał natomiast, że w dniu 16 marca (od 00:30 do 04:30) oraz w dniu 23 marca (w godzinach 00:30 – 04:30) w związku z pracami administracyjnymi, nie będzie możliwa realizacja przelewów na telefon Blik. Dodano jednak, że pozostałe usługi Blik będą dostępne.
Według danych Narodowego Banku Polskiego, w 2022 roku w Polsce było ponad 24,6 mln klientów korzystających z bankowości internetowej, co stanowiło około 63% wszystkich klientów banków. Z kolei z bankowości mobilnej korzystało ponad 14,6 mln klientów, co stanowiło około 37% wszystkich klientów banków.
Warto zauważyć, że przerwy techniczne w bankach są często konieczne do aktualizacji systemów i poprawy bezpieczeństwa transakcji. Dlatego też klienci powinni przygotować się na ewentualne utrudnienia w dostępie do niektórych usług.
Jak wynika z danych Związku Banków Polskich, w 2022 roku banki w Polsce zrealizowały ponad 2,3 mld transakcji kartowych, co stanowiło około 12% wszystkich transakcji płatniczych w kraju. Z kolei wartość transakcji kartowych wyniosła ponad 434 mld zł, co stanowiło około 23% wszystkich transakcji płatniczych w Polsce.
W związku z powyższym, klienci powinni regularnie sprawdzać stronę internetową swojego banku, aby uzyskać najaktualniejsze informacje o planowanych przerwach technicznych i utrudnieniach w dostępie do niektórych usług.