Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świataNews na dziś.pl – Aktualne wiadomości z Polski i świata
Aktualności z kraju

Zadowolenie klientów w sklepach w dół

Damian Pośpiech2025-01-29
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
GOOGLE NEWS
Google News
Pieniadze26

Zadowolenie klientów ze sklepów, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych, znacząco spadło w ostatnim roku. Według raportu „Global Shopper Study” firmy Zebra Technologies, w 2024 roku tylko 76 procent europejskich konsumentów deklarowało satysfakcję z zakupów, podczas gdy rok wcześniej było to aż 85 procent. Światowy wskaźnik zadowolenia utrzymuje się nieco wyżej – na poziomie 81 procent.

Jedną z najbardziej frustrujących sytuacji podczas zakupów jest trudność w znalezieniu pracownika sklepu, gdy jest potrzebny – problem ten zgłasza aż 69 procent europejskich kupujących. Sytuacja jest na tyle poważna, że co piąty klient opuszcza sklep bez dokonania zakupów właśnie z powodu braku wsparcia ze strony personelu. Co ciekawe, problem dostrzegają również sami sprzedawcy – 84 procent z nich przyznaje, że ma trudności ze znalezieniem pomocy lub wsparciem w odpowiednim momencie.

Kasy samoobsługowe to kolejny temat, który budzi emocje wśród klientów. Mimo że 73 procent europejskich klientów docenia obecność kas samoobsługowych w sklepach, to jednocześnie 67 procent narzeka na ich niedostateczną liczbę. Ten paradoks pokazuje, że choć sklepy inwestują w nowoczesne rozwiązania, wciąż nie nadążają za potrzebami konsumentów.

Braki w asortymencie i obawy o bezpieczeństwo to kolejne poważne problemy, z którymi borykają się sklepy. Ponad połowa kupujących (52 procent w Europie i 57 procent na świecie) wychodzi ze sklepu z pustymi rękami, nie znajdując poszukiwanych towarów na półkach. Niepokój budzą także kwestie bezpieczeństwa – 71 procent europejskich konsumentów martwi się poziomem kradzieży i przestępczości w sklepach. Co więcej, 73 procent kupujących w Europie obawia się, że sklepy mogą podnieść ceny, aby zrekompensować straty wynikające z rosnącej liczby kradzieży.

W obecnej sytuacji gospodarczej ponad 75 procent kupujących wyraża obawy, że inflacja zmusi ich do ograniczenia wydatków, zarówno na produkty pierwszej potrzeby, jak i dodatkowe zakupy. Ten trend może dodatkowo wpłynąć na już i tak malejące zadowolenie klientów ze sklepów.

Według danych GUS, w Polsce w 2023 roku odnotowano wzrost ceny towarów i usług konsumpcyjnych o 10,8 procent w stosunku do poprzedniego roku. Takiego wzrostu nie było od 1996 roku. To oznacza, że Polacy muszą coraz więcej płacić za te same towary i usługi, co może mieć negatywny wpływ na ich zachowania konsumenckie.

Aby poprawić zadowolenie klientów, sklepy powinny skoncentrować się na zapewnieniu dobrej obsługi klienta, zwiększeniu dostępności produktów i poprawie bezpieczeństwa w swoich placówkach. Ponadto, sklepy powinny rozważyć wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, takich jak kasy samoobsługowe i systemy zarządzania magazynem, aby poprawić efektywność i wydajność swojej działalności.

Wreszcie, sklepy powinny również zwrócić uwagę na wpływ inflacji na zachowania konsumentów i dostosować swoją strategię marketingową i sprzedażową do obecnej sytuacji gospodarczej. Dzięki temu będą mogły utrzymać lojalność klientów i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną na rynku.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link

Komentarze są zamknięte.

OSTATNIE WPISY

Klienci banku PKO BP tracą wszystkie oszczędności. Wydano ostrzeżenie

Benzyna po 11 zł. Nadciąga nowy podatek ETS-2

PKO Bank Polski zmienia siedzibę – zmiany dotkną ponad 12 milionów klientów

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.