W związku z pracami konserwacyjnymi na linii metra M1, w weekendy 22-23.02, 1-2.03, 8-9.03, 15-16.03 i 22-23.03.2025 r. (soboty – niedziele) linia metra M1 będzie kursowała na trasie skróconej Młociny – Stokłosy. To oznacza, że pasażerowie nie będą mogli korzystać z metra na odcinku Kabaty – Stokłosy.

Zmiany trasowe dla metra i komunikacji zastępczej są następujące:

* M1: Skrócenie trasy do odcinka MŁOCINY – STOKŁOSY.
* ZM1 (linia zastępcza):
+ W kierunku krańca Metro Ursynów: METRO KABATY 01 – al. KEN – zawrotka na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Bartóka – METRO URSYNÓW 01
+ W kierunku krańca Metro Kabaty: METRO URSYNÓW 01 – al. KEN – METRO KABATY 02

Zmiany trasowe dla linii autobusowych są następujące:

* Linia 217:
+ W kierunku krańca NATOLIN PŁN.: METRO WILANOWSKA – … – Branickiego – Płaskowickiej – NATOLIN PŁN. 06
+ W kierunku krańca METRO WILANOWSKA: NATOLIN PŁN. 06 – Płaskowickiej – zawrotka na rondzie Krystyny Krahelskiej – Płaskowickiej – Branickiego – … – METRO WILANOWSKA
* Linia 710: Skierowanie na trasę zmienioną w obu kierunkach: PIASECZNO (TARGOWISKO) – … – Wąwozowa – al. KEN – URSYNÓW PŁD. 05
* Linia 742: Skierowanie na trasę zmienioną w obu kierunkach: GÓRA KALWARIA (RYNEK) – … – Wąwozowa – al. KEN – URSYNÓW PŁD. 05

Zmiany przystankowe są następujące:

* Uruchomienie przystanku NATOLIN PŁN. 06 – przystanek będzie obowiązywał jako krańcowy dla linii 217.
* Zmiany na pętli OS. KABATY dla linii:
+ 139: zamiast przystanku 01 obowiązywał będzie przystanek 05.
+ 166: zamiast przystanku 03 obowiązywał będzie przystanek 05.
+ 239: zamiast przystanku 01 obowiązywał będzie przystanek 05.

Zmiany rozkładowe są następujące:

* Kursowanie linii ZM1, 217, 710 i 742 będzie odbywało się na podstawie specjalnych rozkładów jazdy.

Warto zauważyć, że prace konserwacyjne na linii metra M1 są konieczne, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort pasażerów. W związku z tym, pasażerowie powinni być przygotowani na zmiany w komunikacji miejskiej i planować swoje podróże z wyprzedzeniem.

Według danych Zarządu Transportu Miejskiego, w 2022 roku w Warszawie było ponad 1,3 mln pasażerów korzystających z metra każdego dnia. To oznacza, że zmiany w komunikacji miejskiej mogą dotknąć wielu ludzi. Dlatego też, ważne jest, aby pasażerowie byli świadomi zmian trasowych i zmian przystankowych, aby uniknąć nieporozumień i opóźnień.

Warto również zauważyć, że Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie stale pracuje nad rozwijaniem i modernizacją systemu transportu publicznego. W 2022 roku, w Warszawie było ponad 200 km tras autobusowych i tramwajowych, a także ponad 20 km tras metra. To oznacza, że komunikacja miejska w Warszawie jest jedną z najbardziej rozwiniętych w Polsce.

W związku z tym, pasażerowie powinni być przygotowani na zmiany w komunikacji miejskiej i planować swoje podróże z wyprzedzeniem. Można również skorzystać z aplikacji mobilnych, które pomagają w planowaniu podróży i śledzeniu zmian w komunikacji miejskiej.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version