Close Menu
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
Facebook X (Twitter)
Facebook X (Twitter)
News na dziś.plNews na dziś.pl
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
News na dziś.plNews na dziś.pl
Home - Aktualności z kraju

Zmiany w zachowaniach konsumentów

Damian Pośpiech2025-03-12Updated:2025-03-18
Facebook Twitter Email Telegram Copy Link WhatsApp
Telefon 1281632 1920

W ostatnich latach można zaobserwować wyraźne zmiany w zachowaniach konsumentów w Polsce. Jak wynika z danych, liczba klientów w galeriach i centrach handlowych zmniejszyła się o 7% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Ten spadek jest zauważalny w większości województw, przy czym największe spadki nastąpiły w województwach podkarpackim i świętokrzyskim, gdzie liczba klientów zmniejszyła się o 12%.

Przyczyny spadku

Ekspert Mateusz Nowak, jeden ze współautorów raportu z Proxi.cloud, uważa, że przyczyną spadku liczby klientów może być zmiana struktury promocji i wyprzedaży w poszczególnych sklepach. Ponadto, coraz większa popularność platform e-commerce może również przyczyniać się do spadku liczby klientów w galeriach i centrach handlowych. Wiele sklepów oferuje bowiem wyprzedaże online, co pozwala klientom na zakup produktów bez konieczności wizyty w sklepie.

Częstotliwość odwiedzania

W pierwszych dwóch miesiącach roku 2025 liczba wizyt w galeriach i centrach handlowych spadła o 17% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Największe spadki odnotowano w województwach świętokrzyskim, podkarpackim i podlaskim. Zmniejszenie częstotliwości odwiedzania galerii i centrów handlowych może wynikać z rosnącej popularności e-commerce oraz ogólnych nastrojów społecznych i sytuacji geopolitycznej, które skłaniają konsumentów do ograniczania wydatków.

Czas wizyt

W pierwszych dwóch miesiącach roku 2025 czas wizyt w galeriach i centrach handlowych uległ skróceniu o 3% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Największe spadki odnotowano w województwach lubelskim, małopolskim i zachodniopomorskim. Ekspert Weronika Piekarska uważa, że tak nieznaczne różnice w czasie spędzanym w galeriach handlowych mogą wskazywać, że sposób korzystania z tych miejsc nie zmienił się.

Dane liczbowe

* 7% – spadek liczby klientów w galeriach i centrach handlowych w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego
* 17% – spadek liczby wizyt w galeriach i centrach handlowych w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego
* 11% – spadek częstotliwości odwiedzania galerii i centrów handlowych w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego
* 3% – spadek czasu wizyt w galeriach i centrach handlowych w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego

Wnioski

Zmiany w zachowaniach konsumentów w Polsce są wyraźnym sygnałem dla przedsiębiorców i właścicieli galerii i centrów handlowych. Aby przyciągnąć klientów, należy wprowadzać nowe rozwiązania i usługi, takie jak zamówienie brakujących towarów bezpośrednio u pracownika sklepu. Ponadto, coraz większa popularność e-commerce powinna skłaniać przedsiębiorców do inwestowania w rozwój platform internetowych i aplikacji mobilnych.

Share. Facebook Twitter Email WhatsApp Copy Link
Napisz komentarz Anuluj odpowiedź

OSTATNIE WPISY

Wyniki matur 2025. CKE podało oficjalne wyniki

Czarniak zamiast dorsza? Popularny kucharz ujawnia kulinarne oszustwo nad Polskim morzem

Wydano alert RCB w sprawie zagrożenia powodziowego w Polsce w dniach 7-13 lipca 2025 r.

Facebook X (Twitter) RSS
  • Aktualności 
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Sport
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Mapa strony
  • Regulamin

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 - 2025 Newsnadzis.pl
Wydawca i redakcja portalu: POL-MEDIA - Adres: ul. Grzybowska 9, 00-132 Warszawa

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.